volvo cars

Förbättrad marknadskännedom & ökad träffsäkerhet

"Vi får genom vroom förbättrad marknadskännedom och verktygen för att prioritera och bearbeta rätt kunder vid rätt tillfälle" 
Niclas Willén, Volvo Cars Sverige
Image

Utmaning

Personbilsmarknaden förändras i snabb takt med nya bilmärken, växande modellutbud och förändrade köpbeteenden. För att navigera i detta dynamiska landskap krävs rätt data och insikter. Läs hur Volvo, med stöd från Vroom, stärker sin konkurrenskraft och träffsäkerhet i marknadsbearbetningen.

Lösning

Vroom stödjer Volvo med bevakning av nyckelrörelser i marknaden, exempelvis med segmentering av nybilsmarknaden med fokus på vagnparksutveckling, drivmedel, finansiering, företagsutveckling och begagnatmarknaden.

Volvo förädlar sin egen information tillsammans med vroom och får mätbar data och KPI:er  över sina kundgrupper – vilket ger en lättillgänglig och ständigt aktuell prioritering.

Resultat

Genom att bevaka nyckelkunder kan Volvo prioritera mer precisa målgrupper, vilket ökar träffsäkerheten i marknadsbearbetningen och hjälper dem att nå fler potentiella kunder.

Genom att följa marknaden kan Volvo med kombination av egna insikter få bättre precision i sina prognoser för att ta rätt beslut och på så sätt få ökad effektivitet i försäljningsarbetet.

I mötet med större företag stärker Volvo sin trovärdighet genom en djupare insikt om kundens vagnpark och utveckling.

"Vi får genom vroom förbättrad marknadskännedom och verktygen för att prioritera och bearbeta rätt kunder vid rätt tillfälle"
Niclas Willén, Volvo Cars Sverige
Image

Hur ser din marknad ut?

Kontakta mig så hjälper jag er.
Johan Hildor